Novi Slovenski biografski leksikon
BAMBIČ, Milko (psevdonima Banetov, Cvetan), slikar, ilustrator (r. 26. 4. 1905, Trst, Italija; u. 20. 5. 1991, Trst, Italija). Oče Jakob, trgovec, mati Ana, r. Laurenčič.
V Trstu se je 1917 vpisal na nemško realko, kjer ga je poučeval dunajski portretist Fritz Novotny, slikarstva pa se je učil tudi v zasebni šoli bratov Ivana in Vinka Rendić. 1919–23 je obiskoval idrijsko realko, kjer sta bila njegova mentorja Avgust Bucik in Lojze Spazzapan; 1923 je imel na šoli prvo samostojno razstavo. 1923–27 je obiskoval visoko trgovsko šolo Revoltella v Trstu.
1926 je ilustriral Kolačke, zbirko besedil za pouk slovenščine, ki so jih fašistične oblasti večkrat zasegle. Pri sprejemnem izpitu na beneški akademiji likovnih umetnosti (Accademia di belle arti) so ga zavrnili. V tistem obdobju je prišel v stik s konstruktivisti Avgustom Černigojem, Giorgiom Carmelichem in Emiliom Dariom Dolfijem, a se je od njih kmalu oddaljil. 1927 je bil zaradi objave satiričnega stripa Bu-ci-bu v Novem glasu aretiran in izgnan, zato se je naselil v Ljubljani. Tu je študiral na fakulteti za arhitekturo, ki je ni dokončal, in obiskoval predavanja iz umetnostne zgodovine pri Izidorju Cankarju. Risal je karikature za dnevnik Jutro in skupaj s Filipom Omladičem ustanovil humoristično revijo Skovir. 1929 se je preselil v Zagreb, kjer je z Jankom Pogačnikom ustanovil podjetje Reklamografika, in naprej v Beograd, kjer je sodeloval tudi kot umetniški svetovalec filmske družbe Jugoslavija film (kasneje Gloria film). 1931 se je vrnil v Ljubljano ter oblikoval zaščitni znak in celostno podobo za Radensko; 1932 je ilustriral Miklavževo noč Josipa Ribičiča, ki je bilo prvo v tehniki barvne litografije natisnjeno besedilo v slovenskem prostoru. 1936 je s freskami poslikal kapelico v Zagorju ob Savi, 1938 je pomagal Stanetu Cudermanu pri poslikavi frančiškanske cerkve v Kamniku. 1943 se je vrnil v Trst.
Pisal je tudi likovne kritike za radio in časopise ter se ukvarjal s prevajalstvom. Sodeloval je pri revijah: Naš glas, Kolački, Novi rod, Obzor, Skovir, Goriška pratika, Ilustracija, Čuk na palici, Ljudski tednik, Utripi, Il lavoratore, Samorodnost, Naš rod, Mladika, Mihec in Jakec, Jaselce, Galeb in Pastirček. Opremil je tudi več koledarjev.
Slikal in risal je predvsem krajine in portrete, od petdesetih let 20. stoletja pa v njegovih delih prevladuje socialna tematika. Kot risarja ga označujeta ekspresivna idealizacija in dinamizem v kompoziciji. Ustvarjal je tudi na področju uporabne umetnosti, predvsem plakate. Ilustriral je več kot osemdeset knjig, največ učbenikov za slovenske šole v Trstu. Njegov ilustratorski slog odlikujejo živahna pripovednost, ostra dinamika potez, oblikovna sinteza in čustveni naboj.
Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine