Primorski slovenski biografski leksikon
POSEGA Zmago, akad. kipar, r. 29. maja 1959 v Postojni kot zadnji izmed treh otrok očetu Viktorju (1913) iz Prestranka, avtotapetniku, in Mariji Bukovič (1923) iz Vipave, gospodinji. Živi in dela v Biljah. Tu je obiskoval tudi prve štiri razr. osn. š. (1966–70), ostale štiri pa v Mirnu (1970–74). Po uspešno opravljenem sprejemnem izpitu se je vpisal na šolo za oblikovanje v Lj. (1974–78), nato pa na ALU na oddelek za kiparstvo. Po diplomi 1982 pri D. Tršarju se je vpisal na kiparsko specialko in jo 1985 pri D. Tršarju tudi opravil. Že kot študent se je pokazal kot inventiven in izrazito študiozen in iskateljski ter bil za uspehe pri študijskem delu večkrat nagrajen: prejel je tudi študentsko Prešernovo nagrado (1982) in Prešernovo nagrado U Edv. Kardelja v Lj. (1983). Že 1980 je kot študent 2. letnika Akad. prejel prvo nagrado za skulpturo na srečanju jsl. akademij v Pulju (skulpturo v kamnu je realiziral v Mornaričkem parku v Pulju 1983). Kot študent 4. letnika ALU je bil izbran na mednar. simpozij mladih kiparjev v Verono, kjer je realiziral skulpturo v kamnu. Član je Zveze društva likovnih umetnikov Sje (1982). Bavi se z risbo in s skulpturo v različnih materialih (kamen, železo, les, mavec), izhaja pa iz antropomorfnega izhodišča, celo iz detajla, ki pa je le »pars pro toto – oziroma zasnova celovitega razmerja motiv – tema« (A. Bassin). V svojih rešitvah, ki so izredno sveže in predvsem analitičnega značaja, sledi problemom gibanja, ob upoštevanju in priznavanju materialnosti in kiparske gmote, obvlada prostor v širšem in ožjem pomenu besede. »Razmišljanje o načinu, kako in zakaj napeti formo, na slikovit ali bolj konstrukcijski, še vedno po površini sestavljiv način, dalje – kako formo usločiti, da bo še vedno zadržala notranjo konstrukcijo, kako jo dobesedno nagniti, pri tem pa zadržati optično-vizualno ravnotežje kiparske gmote, kako postaviti vertikalno težečo maso na enem ali več nosilcih – ob vsem tem pa izhajati iz klasične teme moškega torza – to je sporočilo Posegovega nastopa, kot se kaže danes« (A. Bassin). Samostojno je razstavljal: Nova Gor. (1980, 1984), Lj. (1984, 1985), Bgd (1985), Ribnica (1985). Skupinsko je razstavljal: Pulj (19S0), Lj. (1981, 1983, 1985), Bgd (1983), Reka (1985, Bienale mladih), Murska Sobota (1983, 1985, Bienale male plastike), Gor. (1985), Trst (1985), San Vendemiano (1985). Sodeloval je na simpozijih: Verona (1982, Mednar. simpozij mladih kiparjev), Marušiči (1983, Letna šola). Javna dela: Nova Gor. (1978), Pulj (1983). Nagrade: Prva nagrada za skulpturo na srečanju likovnih jsl. akademij v Pulju (1980), Prešernova študentska nagrada za kiparstvo (1982), Prešernova nagrada U Edv. Kardelja v Lj. (1983).
Prim.: Osebni podatki; (vc), Razstava plastik, PrimN 1980, št. 11; Mar. Tršar, uvod v katal., Lj., maj 1981; D. N., Skulptura Zmaga Posege, Glas Istre 1981, št. 1; Quest'anno l'omaggio a Giulietta è venuto dalle sculture di cinque artisti jugoslavi, L'Informatore del marmista (Verona), št. 251, nov. 1982, 35, 38; J. S., Prešernove nagrade za študente na univerzi, Delo 1982, št. 33; Nada Opalić, Oplemenjen Mornarički park, Glas Istre 1983, št. 174; »Puljski likovni usponi« (zlož. ob otvoritvi skulpture), jul. 1983, Pulj; Oto Širec, Posegnuo e pobjedio, Kulturni vjesnik (Pulj), št. 29, 10; Aleks. Bassin, uvod v katal., Dobitniki študentskih Prešernovih nagrad, NRazgl, št. 21, 4. nov. 1983, 620; Aleks. Bassin, uvod v katal. osebne razst., gal. Meblo, 23. nov. - 8. dec. 1984; Nelida Silič Nemec, Zaupa v svoje delo, PrimN 1984, št. 102.
Nsn.
Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine