Primorski slovenski biografski leksikon
MIZERIT Klaro, dirigent, glasb. pedagog, skladatelj, r. 18. avg. 1914 v Tržiču (Monfalcone). Oče Valentin, železniški uslužbenec, mati Josipina Vescovo, gospodinja, brata Edvard in Martin (gl. čl.). Osn. š. (1921–26), srednjo š. (1927–36), Drž. kons. (1938–42) in AG (kompozicija in dirigiranje) je opravil v Lj. Leta 1952 se je na Dunaju spopolnjeval v dirigiranju in opravil poseben tečaj o interpretiranju in izvajanju Mozartovih del. Istočasno je na dunajski U študiral glasb. estetiko. Službovanje: violinist v ork. Radia Lj. (1945), prof. teoretičnih predmetov (1945–46) ter klavirja (1947–50) na Glasb. š. ter prof. teoretičnih predmetov (1950–51) na AG v Lj., šef dirigent Gradskega orkestra v Dubrovniku (1951–58), šef dirigent Rheinische-Philharmonie v Koblenzu (1958–68), šef dirigent Koblenzer Kamimerorchester v Koblenzu (1961–68), šef dirigent Atlantic Symphony Orchestra v Halifaxu v Kanadi (1968–77), prav tam je od 1968 šef dirigent Atlantic Chamber Orchestra; od 1968 je tudi kodirektor na Pierre Monteux School for conductor v Hancocku, Maine (ZDA), in od 1977 direktor Maritime Conservatory of music v že omenjenem Halifaxu. M. skladatelj je napisal 5 simfonij, kantato Pevcu na Prešernovo besedilo, godalni kvartet, 6 orkestralnih skladb na teme F. Madausa, Händel-variacije, scensko glasbo za Shakespearovega Hamleta, ki je bil 13 let na programu dubrovniškega festivala, samospeve, zbore na besedila Prešerna, Gradnika, Kosovela in manjše skladbe. Na podlagi balkanske folklore je napisal več suit, fantazij in plesov. In iz kanadske ljudske glasbe je nastala njegova kompozicija Maritime Aquarelles, ki je bila izvedena v Halifaxu. Kot skladatelj je dobil 1942 prvo nagrado GlasbM v Lj. Kot glasb. kritik je deloval v Lj. 1950–51. Pozneje je pisal glasb. članke in razprave v slov., hrv., nem. in v kanadske revije in časopise.
Prim.: Wer ist wer? (Berlin, Arani Verlag, 1970); International who ist who in Music? (Cambridge, Cambridge University Press, 1975); vprašalna pola; kritike in poročila v Jsl.: SPor, Muzičke novine (Zgb), Oslobodjenje (Sarajevo), Vijesnik (Dubrovnik), PrimN (Koper); v It.: Picc (Trst), MessV; v Nemčiji: Die Welt, Koelner Stadtanzeiger, Frankfurter Allgemeine, 8-Uhr-Blatt (München), Bonner Rundschau, Rhein Zeitung (Koblenz); v Švici La Tribune de Geneve, Basler Nachrichten, Basler Volksblatt; v Španiji: Oviedo, Pamplona, Zaragoza, Barcelona, San Sebastian, Madrid; v Avstriji: Wiener Zeitung, Salzburger Nachrichten, Tagespost (Graz); na Holandskem: Rotterdamse Courant, Haarlemsche Courant, Eindhoven; v Franciji: Les Depeches (Dijon), Le Progres (Dijon), Journal du Centre (Nevera); v Kanadi: Victoria Times, Hamilton News, Le Soleil (Quebec), Globe and Mail (Toronto), The Daily Gleaner (Fredericton), The telegraph Journal (Saint John), Free Press (Dartmouth), The Times (Moncton); v Braziliji Ultima hora in O Globo (Rio de Janeiro), Jornal do Brasil (Sao Paolo); v ZDA: Bangor Daily News (Maine), State Journal (Michigan), Michigan News, New York Post, New Orleans Times, Maine Sunday Telegram itd.; v Mehiki: El sol de Mexico; v Novi Zelandiji; Auckland Star, New Zealand Herald. V omenjenih državah so o njem poročale tudi rad. in telev. oddaje. Poročila in kritike prikazujejo M. kot odličnega dirigenta, polnokrvnega glasbenika, občutljivega interpreta, moža z velikim znanjem in veliko prakso, ki z zmernimi, a sugestivnimi kretnjami obvladuje orkester in navdušuje občinstvo.
Har.
Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine