Novi Slovenski biografski leksikon
BOBIČ, Jurij (plemeniti, Georg Wubitsch, Jurij Vobič, Jurij Vubič), slikar (r. 23. 4. 1614, Dob, Domžale; u. pred oktobrom 1664, Moste, Komenda (?)). Oče Jernej plemeniti Bobič (Wabitsch), posestnik, mati Gertruda (Jera) plemenita Bobič.
Bobičev oče je bil zaradi zaslug v bojih proti Turkom 1613 povzdignjen v plemiški stan. Jurij Bobič je prvič omenjen v krstni knjigi župnije Dob, pozneje je živel v župniji Komenda, kjer se omenja v krstni knjigi 1652, 1654, 1657 in 1661 ob krstu njegovih otrok ter 1655–56 kot boter. Umrl je najpozneje 1664, saj se njegova druga žena Katarina omenja v krstni knjigi župnije Komenda 13. oktobra 1664 kot vdova. Pokopan je v cerkvi v Mostah pri Komendi; njegova nagrobna plošča, ki je bila nekoč v prezbiteriju, je pozneje prešla v zbirko Andreja Mejača v Komendi.
Bobičev slikarski opus je slabo poznan. Pripisana mu je slika Marijinega vnebovzetja (1655) v cerkvi sv. Boštjana v Mostah pri Komendi, ki je bila nekoč v glavnem oltarju, danes pa visi na severni steni ladje. Naslikana je bila po bakrorezu Jana Witdoecka iz 1639, ki je nastal po Rubensovi sliki (ok. 1616–18, Museum Kunstpalast, Düsseldorf) in ga je slikar imel v svoji zbirki. Delo kaže na slikarjevo domiselnost v zasnovi dvodelne kompozicije, ki se za razliko od Rubensove zaključuje polkrožno z likom Kristusa, ki Marijo sprejema v nebesa, medtem ko spodnji del z apostoli in ženami okrog praznega sarkofaga zvesteje sledi grafični predlogi. Kontrastna barvna skala z nasičenimi, temnimi toni v spodnjem, zemeljskem delu slike in zračnejšimi, svetlejšimi v zgornjem, nebeškem delu kaže, da je bil spreten kolorist, prepričljivo podane figure pa, da je bil tudi soliden figuralik. Nezanesljiva je atribucija fresk v prezbiteriju cerkve v Mostah (Kristusov pasijon, 1644, uničene po potresu 1895) in v cerkvi sv. Marjete v Radomljah. Med zgledi, ki jih je posnemal, so bila dela severnjaških mojstrov, katerih grafične predloge je hranil v svoji zbirki. S posameznih listov je razvidna praktična raba. Tako se na podlagi mreže, zarisane s svinčnikom čez grafiki Počitek na begu v Egipt Christopha Schwarza in Ecce homo Casparja Hubertija sklepa, da sta služili za prenos v večje dimenzije. Zbirka je obsegala bakroreze po delih Albrechta Dürerja, Petra Paula Rubensa, Martina de Vosa, Lucasa van Leydna idr. severnih slikarjev ter po delih nekaterih italijanskih slikarjev, kot sta Tizian in Rafael. Med bakrorezci se največkrat omenjajo Marco, Egidius in Justus Sadeler. Po Bobičevi smrti je zbirko, verjetno s posredovanjem slikarja Jerneja Ramschissla, kupil Janez Vajkard Valvasor in jo izpopolnil; danes je del Valvasorjeve zbirke, ki je v lasti zagrebške nadškofije, hranijo pa jo v grafičnem kabinetu JAZU. Grafike iz Bobičeve posesti so označene s kraticama G. W. ali priimkom Wubitsch in predstavljajo obsežnejši del zbirke.
Po njem je poimenovano kulturno društvo s sedežem v Mostah pri Komendi.
Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine