Slovenski biografski leksikon
Stibilj Milan, skladatelj, r. 2. nov. 1929 v Lj. poštn. uradniku Ivanu in Albi r. Peteln, tu živi. V Lj. je obiskoval 1936–41 osn. šolo, 1941–9 gimn. in hkrati 1942–9 glasb. šolo (violina: Jurij Gregorc), 1949–54 (dipl. 1954) violin. odd. Sred. glasb. šole (Leon Pfeifer) in 1952–6 psihol. na filoz. fak.; 1954–61 Akad. za glasbo, odd. za kompozicijo (Karel Pahor), s štipendijo Prešernovega sklada pa 1963–4 Muzičko akad. v Zgbu (Milko Kelemen). Služboval je kot violinist 1954–64 v orkestru lj. opere, 1966–7 obiskoval tečaje v studiu za elektron. glasbo na univ. v Utrechtu, 1967–8 deloval v Berlinu kot gost berlin. programa, vmes 1968 bil ponovno povabljen od univ. v Utrechtu, da ustvarja v njenem elektron. studiu. — S-eve skladbe: samospevi: 1951–2: Pomlad, Lirični piano, Sivina, Melanholija (besedilo Srečko Kosovel); Pomladna misel (besedilo Pavel Oblak); instru-mentalna in komorna glasba: 1955: Anekdote za klavir (Lj. 1964); 1959: Sarabanda za štiri klarinete; Skladbe za rog in godala (Pro musica viva, Lj. 1964); 1963: Impresije za flavto, harfo in godala (Bärenreiter, Kassel 1964; 1. izvedba na Varšavski jeseni 1963); 1964: Epervier de ta faiblesse, domine (besedilo Henri Michaux) za recitatorja in tolkala (Bärenreiter, Kassel 1964; 1. izv. na zgb biennalu 1965, posneto na Philips-stereo DSY 836991, izvajalci: Claude Petitpierre in Les Percussions de Strasbourg; Grand prix international du Disque in Edison 1968); 1965: Rondo za violino, klarinet, kontrabas in tolkala (Lj. 1965; 1. izv. Bochum 1965); Asimilacija za violino solo (Bärenreiter, Kassel 1966; nagr. na 1. jsl radij. festivalu v Bgdu 1966); 1966: Kontemplacija za oboo in godala (Bärenreiter, Kassel 1966); 1967: Zgoščanje za pozavno, dva klavirja in tolkala (ib. 1968; 1. izv. na Berliner Festwochen 1967); 1969: Zoom za klarinet in tolkala; Chirologie za flavto in klavir; orkestralna glasba: 1959: Koncertantna glasba za rog in orkester (Lj. 1965; študentska Prešernova nagrada 1959): 1961: Vrtnica in slavček, simfonija (Lj. 1966); 1963: Skladja za klavir in orkester (Lj. 1966; posneta na Jugoton LPY-V-680); 1968: Ekthesis za orkester (Bärenreiter, Kassel 1968); Orjana za godala; — vokalnoinstrumentalna glasba: 1967: Slov. requiem (Apokatastasis) za tenor, zbor in orkester (besedilo E. Kocbek in Moralia L in XXVIII J. P. Gallusa; Bärenreiter, Kassel 1969; 1. izv. Berlin-RIAS 1969, izvajalci komorni zbor RIAS, Radio-Symphonie-Orchester Berlin, tenor Helmut Melchert); — elektronska glasba: 1968: — Mavrica za štirikanalni magnetofonski trak (1. izv. Amsterdam 1968). — S. je tudi pisal o glasbi (NRazgl 1962, 414–5; 1965, 484; 1968, 109; Zvuk 1963, 217–21 (s sliko); 1966, 244–8; 1968, 115–20, 654–6). — Prim.: LDk 1955, št. 72; 1956, št. 16; 1963, št. 159; 1965, št. 10; SPor 1955, št. 69; Koncertni list Slov. filharm. 1961–2, XI/4; Delo 1962, št. 295; 1963, št. 80 (prav 90), 288; 1964, št. 285; 1965, št. 10, 175; 1967, št. 248; 1968, št. 264; 1969, št. 106; NRazgl 1962, 437–8; 1965, 102; 1966, 142; Telegram 1962, št. 132; 1963, št. 166; 1965, št. 247, 294; Problemi 1963, 774; Sdb 1963, 632; VMrb 1963, št. 77; Večernji list 1965, št. 1807; Zvuk 1966, 334–41 (s sliko); G. E., Der Tagesspiegel 1967, 4. okt.; w. b., Die Welt 1967, 4. okt.; Kompozitori Jsle. 1968, 563 (s sliko); Musica 1969, Kassel etc. I, 45–7. Rjc.
Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine