Novi Slovenski biografski leksikon
BUČAR, Franjo, operni tenorist, operni režiser (r. 20. 1. 1861, Postojna; u. 25. 11. 1926, Ljubljana). Oče Janez Bučar, odvetnik, mati Marija Blanka Bučar, r. Altenburger. Brat Ivo Ivanovič Bučar, pesnik.
Po končanem šolanju na obrtni šoli na Dunaju in na Scuola veneta d'arte alle industrie v Benetkah se je 1887 zaposlil kot učitelj na obrtni šoli v Ljubljani. 1889 je začel obiskovati pouk petja pri Franu Gerbiču, ki ga je pritegnil k sodelovanju pri glasbenih predstavah ljubljanskega Dramatičnega društva. Študij glasbe je 1892 nadaljeval na dunajskem glasbenem konservatoriju, nato pa se izpopolnjeval pri znamenitem češkem opernem baritonistu Josefu Levu v Pragi, kjer je imel tudi prvi operni debi v vlogi Tamina (Wolfgang Amadeus Mozart: Čarobna piščal). Glasbena pot ga je vodila v Bratislavo in Olomouc, 1895 je dobil angažma v Leipzigu, naslednje leto pa v Darmstadtu, kjer je ostal do 1900. Poleti 1896 je pevsko znanje izpopolnjeval v Milanu. V tem času je z velikim uspehom gostoval tudi v Frankfurtu in Kölnu. V sezoni 1900/01 je pel v dunajski dvorni operi, nato v gledaliških hišah v Weimarju, Leipzigu in Berlinu. Naposled se je vrnil v Darmstadt, kjer je ostal do 1910. Pevsko kariero je nato opustil in se posvetil operni režiji – deloval je v Essnu, Colmarju in Gdansku. Ob izbruhu prve svetovne vojne je z družino pred rusko vojsko pobegnil iz Gdanska v Berlin in nato v Monako, kjer je bil do maja 1919 zasebni učitelj petja. Istega leta se je vrnil v domovino in postal učitelj petja na ljubljanskem konservatoriju Glasbene matice (1919–23) in operni režiser v ljubljanski operni hiši (1919–26). Poleg mesta višjega režiserja je opravljal tudi delo tajnika, nadzornika opernih vaj, neslovenske pevce je učil pravilne izgovarjave in prevedel nekaj libretov (Don Pasquale, Fidelio, Terezina, Beg iz seraja itd.). Opernim kandidatom je nudil tudi zasebne ure petja.
Bučar spada med najvidnejše slovenske umetnike svojega časa, uspešno kariero opernega pevca pa je ustvaril zunaj meja domovine. Vedno naklonjena mu kritika je hvalila predvsem njegovo čisto intonacijo, obsežen vokal, prefinjen čut za ritem in velik igralski talent. Med njegove najboljše vloge sodijo José (Georges Bizet: Carmen), Radames (Giuseppe Verdi: Aida), Bajazzo (Ruggero Leoncavallo: Glumači), Riccardo (G. Verdi: Ples v maskah), Manrico (G. Verdi: Trubadur), vojvoda Mantuanski (G. Verdi: Rigoletto), Erik (Richard Wagner: Večni mornar), Lohengrin (R. Wagner: Lohengrin), Turidu (Pietro Mascagni: Cavalleria Rusticana) idr.
Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine