Apih, Jure (1941–)
Foto Matej Družnik
Vir: družinski arhiv

Novi Slovenski biografski leksikon

Prvih deset let se je zaradi vojne in ločitve staršev selil po različnih krajih (Zagreb, 1942–45; Ljubljana, 1945–46; Planica, 1946–48; Ljubljana, 1948–51; Beograd, 1951–52). Od 1952 biva v Ljubljani. Tam je obiskoval Srednjo ekonomsko šolo, kjer je 1960 maturiral , nato pa nadaljeval s študijem na Ekonomski fakulteti v Ljubljani, kjer je 1964 na prvi stopnji diplomiral iz ekonomike turizma. V nadaljevanju se je skozi delo izpopolnjeval na področju marketinga in oglaševanja.

1967–2004 je bil zaposlen na ČGP Delo. V 70. letih je kmalu prejel prva priznanja kot kreativni direktor prve prave oglaševalske agencije v Sloveniji, Studia Marketing Delo, ki jo je ustanovil 1973 in ki je v nekaj letih pod njegovim vodstvom postala najbolj uspešna jugoslovanska agencija z največ osvojenimi nagradami. Od 1978 do 1980 je bil glavni urednik politično-informativnega tednika Teleks. Od 1981 je bil direktor trženja v Delu, istega leta je začel v okviru Dela izdajati jugoslovanski marketinški časopis Media Marketing, ki se je 1991 preimenoval v Marketing Magazin in je po razpadu Jugoslavije izhajal samo v slovenskem jeziku. Funkcijo glavnega urednika je izvajal od ustanovitve do 2006. 1991 je postal član uprave, od junija 2001 do avgusta 2004 pa predsednik uprave Dela.

Bil je član oglaševalskih in marketinških strokovnih organizacij (poleg domačih tudi član združenja International Advertising Assotiation, New York, in častni član AKA – Asociace Komunikačnich Agentur, Praga), od 1982 do 1990 predsednik Društva za marketing Slovenije, ustanovni član Art Directors Cluba Ljubljana, član Društva slovenskih filmskih delavcev, ustanovni član častnega razsodišča Slovenske oglaševalske zbornice (1994) ter ustanovni član upravnega odbora Slovenskega oglaševalskega združenja (1993). Istega leta je zasnoval in soustanovil Zlati boben, mednarodni oglaševalski festival (danes Oglaševalski festival Nove Evrope Golden Drum) v Portorožu, za njegovega častnega predsednika je bil imenovan 2011. 2007 je soustanovil interkontinentalni oglaševalski festival The CUP (ICAC), pri katerem deluje kot izvršni direktor.

Na mnogih drugih mednarodnih marketinških in oglaševalskih konferencah nastopa tudi kot predavatelj, mdr. v Beogradu (Jugoslovenski Simpozij privredne propagande 5+1, 1972), Zagrebu, Sarajevu (No limit Sarajevo, 2002), Ljubljani (Juma, jugoslovansko združenje za marketing), Rogli (Tribuna tržnega gospodarstva, 1984, 1985), Opatiji, Portorožu, Milanu, Gorici, Dunaju (East Western Forum, 2007), Bratislavi, Pragi, Zlínu (Duhová Kulička, 2008 in 2011), Krakovu (Krakfest), Varšavi, Vilni, Rigi, Talinu, Sankt Peterburgu, Moskvi (EPICA), Kijevu, Budimpešti, Egeru, Brasovu, Varni, Valenciji (Intercontinental Advertising Summit, 2007), Tel Avivu, Carigradu, Pattayi (Asia Pacific Advertising Festival, 2007) in Buenos Airesu (Ibero American Advertising Festival, 2007).

Prejel je posebno priznanje in diplomo Mednarodnega oglaševalskega festivala Venezia international advertising festival (1975) in bil 1994 v Portorožu razglašen za oglaševalsko osebnost leta, zapisan je na Golden Drum New Europe Hall of Fame.

Sledi je pustil tudi kot publicist s kolumnami in prispevki v Delu in Magu ter mesečnimi kolumnami v Sobotni prilogi dnevnika Delo. Izbor slednjih iz obdobja od 1994 do 2000 je bil objavljen v knjigi Papirnati boben.

Dela

Oglašanja v A-Duru, Ljubljana, 1996.
Papirnati boben, Ljubljana, 2001.

Viri in literatura

Osebnosti, Ljubljana, 2008.
Korespondenca avtorja z Juretom Apihom.
Meden, Ahac: Apih, Jure (1941–). Slovenska biografija. Slovenska akademija znanosti in umetnosti, Znanstvenoraziskovalni center SAZU, 2013. http://www.slovenska-biografija.si/oseba/sbi1000710/#novi-slovenski-biografski-leksikon (20. november 2024). Izvirna objava v: Novi Slovenski biografski leksikon: 1. zv.: A. Ur. Barbara Šterbenc Svetina et al. Ljubljana, Znanstvenoraziskovalni center SAZU, 2013.

Komentiraj posredujte nam svoj komentar ali predlog za izboljšavo vsebine